Sunday, November 7, 2010

ASTAGFIRULLAH HAL A'ZIM...........................

ish3...ape nk jd la ek manusia zaman sekarang. kau org ISLAM. nama mak bpk kau bg pun,name islam. oke,makne d sbalik name kau 'kegirangan'. name kau dlm kategori name yg baek2. tp,knapela kau jd mcm ni. umo kau pun blom ckup umo lagi. xabes skola menengah pun lg. tp,aku tgk byk kot gmbo kau kt pub2,club2 di samping botol2 arak,laki2 yg tntunye bkn muhrim kau.eh,aku trtnye sndri.lps plk kau msuk tmpt2 mcm tu?? tp,tu bknla isu sgt pon kn..


dgn pakaian kau yg mcm xckup kain,kalau bole tanpa pakaian lgsung,itu yg kau pilih agknye. astagfirullah..sepatutnya kau bersyukurlah..kau d kurniakan wajah yg sgt cntik. ala2 amoy japan gitu. badan kau pon solid. tp,xperlu la ko nk tyg pade smue org. mmg!mmg bdn kau xde sebarang cela pun. tp perlu ke kau tayang bg 1 dunia tgk??x adekah dlm diri kau sedikit perasaan malu??aku yg tgk ni rase teramat2 malu dan berdoa,smoge Allah xturunkan bala gare2 kau seorang.walaupun,ramai je yg mcm kau zaman skrg ni.


itu blom lg di tgk gmbr2 kau berpelukan dgn lelaki yg ku kira usianya jauh lbh tua dari kau. ya Allah..apela  sebenarnye ade dlm kepale otak kau ek?? bile d tuduh kau ni permpuan murahan,kmpem2 kau marah,mati2 kau x kan mengaku. tp,,care kau mmg sebijik gaye perempuan yg xde maruah. bile ade yg bg nasihat kt kau,msti kau akn marah dia blk. bkn kau pk knape org nasihat kau. malah kau berbangga. sgt berbangga berkeadaan mcm tu..ish3..


ya,kau sgt kaye. bole berbelanje rm1k atau lbh dlm beberape jam saje. kau siap bole berbangga yg kau xtw ape yg kau nk beli lg dgn duit tu. semue brg2 jename yg kau bli,kau tayangkan utk menunjukkn betape kayenye engkau.tidakkah kau tahu,ade org yg lbh memerlukan.keje truk2 utk dptkn rm10 hatta rm1 pun amatlah sukar. kau sepatutnya bersyukur wahai org islam..
aku sering terfikir2 dr mane kau dpt duit tu?? dgn tayang body kau yg cume dipinjamkan Allah yg sementare tu??n fikiran jht aku berfikir lagi..adekah kau masih dara??adekah kau mmpunyai "sugar daddy'' utk menyara kau??adekah kau melacurkan diri kau pade sesiape yg mahu??astagfirullah..itu aku pon xbrani mau buat andaian.


aku bkn nk menuduh. tp,org2 serupa kau,knl ke ape itu telekung,ape itu sejadah? tidakkah kau tahu sembahyang itu wajib??atau kau buat2 xtau?aku sgt sdeh melihatkan ini. kau islam pade name shj. tp,rukun2 islam,kau xlaksanekn.layakkah kau bergelar seorg islam mcm tu. ye,kau mngaku kau islam dan aku brani jamin,kau akn sumpah seranah org tu bile dia ckp,kau seorg kafir. tp,tdk kah kau sedar,kau mengamalkn gaye hidup kafir?? dan setahu aku bapak kau da lame meninggal dunia. aku sdeh mengenangkn arwah bapak kau menangis d dlm kubur tu krane xde siape yg mndoakn kesejahteraannye di sane. tntu die sgt2 bersedih mlihat kau adik beradik mcm ni keadaannye. 


aku sedar,aku pun bukanlah seorg yg bagus. bknlah seorg yg begitu alim. ade kalenye aku juge trbabas melakukan dose..tp,aku masih sedar akn diriku yg seorang MUSLIM. selagi trmampu,tidak akn aku tinggalkn yg 5 waktu itu. walau ape jua keadaan pun,aku mohon pd Allah,agr igtkn aku pasal TIANG AGAMA itu..insyaAllah..


ya Allah..aku xmampu utk merubah dirinya. aku juga xmmpu utk menegurnye dari trus hanyut. tp,aku berdoa, Kau bukakanlah pintu hatinya akn cahaye kebenaran. kau titipkan lah seseorang yg bole merubahnye ya Allah..
aku juga berdoa, Kau peliharelah keturunan2 ku agr tidak ade yg seperti dia itu. 
AMINN..AMIN...YA RABBAL A'LAMINN......

1 comment:

  1. lidah merah:
    tajuk ko yg ni,ASTAGFIRULLAH HAL A'ZIM........................... ko tak sepatutnya suke2 nk ckp swh tuhan turun kan bala kat dia. KO SEPATUTNYA DOAKAN DIA BERUBAH. ko sape? tulis dlm blog, mcm mngumpat nk 1 donia ni tahu. hey ukhti muslimah, kite ni hidup sekali. semoga org2 yg ko bnci ni, boleh brubah. tp dgn cara ko.. syurga ke ko?? doakan org beb. bkn hina! bkn kutuk. bertapis sikit..ko tu kononya nak jd baik msuk syurga...ko tu patut bertaubat kurang kan bergosip, berboyfie tak sudah....kwn ko si saidatul atikah tu, xnak cerita pasal dia pulak? ape pon tk boleh!!

    ReplyDelete